Győztes alkat
A különbség a részletekben rejlik.
Keményebb. Gyorsabb. Erősebb. Győzelem. És újra.
Bajnokságokat nem lehet pusztán szerencsével megnyerni. Nagyon sok múlik a tervezésen. Kérdezzék csak meg a HRC-t és a versenyzőt, Tim Gajsert. Az erőfeszítéseiknek köszönhetően a CRF450R minden egyes alkatrészét alaposan megvizsgáltuk és továbbfejlesztettük. Az első dolog, ami azonnal szembetűnik, hogy a motor 2 kg-mal könnyebb lett. A munkát a váznál kezdtük. A szűkebb nyúlványoknak köszönhetően 700 g-ot, míg az új, leegyszerűsített segédváznak köszönhetően 320 g-ot sikerült lefaragnunk. A legfontosabb, hogy a motor érzete is sokkal jobb lett: a lengőkar felfüggesztési pontjai mögötti bordapozíciókat megváltoztattuk, így a torziós merevség fenntartása mellett 20%-kal kisebb oldalirányú merevséget sikerült elérni, amelynek köszönhetően javul a kanyarsebesség, a tapadás, valamint a kormányzás pontossága. A vékonyabb lengőkarok és a váz merevségét összehangoltuk. A Pro-Link áttételt szintén megváltoztattuk. A kisebb villaszög és az utánfutás élesebb kanyarodást tesz lehetővé, továbbá ezeknek köszönhetően a szabad hasmagasság is nagyobb. A Showa 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, spirálrugós Showa USD teleszkópok rugóútja 5 mm-rel hosszabb lett, ezenfelül pedig megnőtt a villaszár rögzítési pontjainak szilárdsága, valamint az alsó és a felső villahíd merevsége. A Showa hátsó felfüggesztés nagyobb fődugattyúszelepe gyorsabb reakcióidőt biztosít, és meg sem fogja érezni a bukkanókat. A rugó pedig szuperkönnyű acélból készült.