Egészen különleges onboard videókkal rukkolt elő ma a Honda. A felvételeken a japán márka öt legjobb európai pályaversenyezője fut egy-egy kört a katari Losail International Circuit aszfaltcsíkján, méghozzá a 2020-as Honda CBR1000RR-R Fireblade SP nyergében.
A kisfilmeket az új modell európai sajtóbemutatóján rögzítették, majd a Honda hivatalos YouTube csatornáján tették közzé, így bárki megtekintheti, hogy a megannyi sorozatban diadalmaskodó bajnokok szerint miként futható meg a tökéletes kör a legendás közel-keleti pályán.
Az Európa legnevesebb motoros újságíróit felvezető, háromszoros endurance-bajnok Freddy Foray-hoz nemcsak a WorldSBK-ban induló Team HRC két büszkesége, Leon Haslam és Álvaro Bautista csatlakozott, hanem a HRC WorldSBK-tesztpilótája, egyben a Honda Switzerland nagykövete, Dominique Aegerter és a HRP Motorsports csapat oszlopos tagja, az IDM-versenyző, Alessandro Polita.
A tavaly novemberi Milánói Motorkiállításon (EICMA) leleplezett, 2020-as Honda CBR1000RR-R Fireblade SP már a WorldSBK ausztráliai nyitófutamán letette névjegyét. Az új Fireblade a világ legizmosabb – soros, négyhengeres, atmoszférikus erőforrásra épülő – sorozatgyártású motorkerékpárja. 14.500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 217,6 LE, ehhez társul a MotoGP-stílusú, aerodinamikai szempontból is roppant hatékony idomzat, valamint a korszakalkotó elektronikai rendszer, melynek részeként piacvezető, félaktív Öhlins futómű jár a modellhez.
Az egész napos motorozás után arra is jutott ideje a pilótáknak, hogy elmondják, mi a véleményük az új, „versenyzésre született” Fireblade-ről, ami - előrendelés esetén – érhető el a hazai márkakereskedésekben
Az új videókat a Honda (HU) hivatalos You Tube csatornáján tekinthetik meg a rajongók:
https://www.youtube.com/user/HondaHungaryVIDEO
Leon Haslam 1983. május 31-én született Londonban, és gyermekkora óta Derbyshire-ben él. Apja utcai versenyző volt, az ő nyomdokain haladva, egészen fiatalon kezdte bontogatni szárnyait a brit tehetség. Elsőként a Nemzeti Ifjúsági Motokrossz-bajnokságban lett bajnok 1995-ben és 1996-ban, majd az angol 125-ös géposztályban villantotta meg tudását, ahonnan 2000-ben már egyenes út vezetett a 125-ös világbajnokságba. Ezt követően privát versenyzőként állt rajthoz, méghozzá 2001-ben egy Honda NSR500V-vel, 2002-ben pedig egy Honda RS250-nel. Leon a brit nemzeti bajnokságban és a superbike-vb futamain is sikerrel terelgette a Honda Fireblade-et, sőt 2014-ben és 2015-ben megnyerte a suzukai 8 órás viadalt.
Álvaro Bautista a spanyolországi Talavera de la Reina szülöttje, e csodaszép történelmi városban látott napvilágot 1984. november 21-én. Háromévesen ült először motorra, nyolcévesen már a madridi bajnokság élmenői közé tartozott, 11 évesen pedig a serdülő korosztály nemzeti bajnokaként zárta a szezont. Folytatásként – 17 évesen – a GP következett, ahol a 125-ös (2006-ban) és a 250-es (2006-ban) mezőnyben is bajnok lett, majd jött a MotoGP. A királykategóriában a Honda pilótájaként teljesítette a 2012-es, a 2013-as és 2014-es évadot, eközben háromszor küzdötte fel magát a pódiumra és egyszer pole pozíciót is szerzett. Álvaro idén tért vissza a Honda Racing családba, és a Team HRC tagjaként igyekszik éltre törni a CBR1000RR-R Fireblade SP-vel.
A háromszoros endurance-bajnok Freddy Foray Franciaországban, Serves-ben született 1984. augusztus 2-án. 2001-ben kezdett versenyezni, 2007-ben debütált az endurance-világbajnokságban és 2013-ban lett a Honda pilótája. Hőstettei között tartják számon két Le Mans-i és három Bol d’Or-győzelmét, közismert továbbá, hogy motorsport-rajongó szülei őt Freddie Spencer, ikertestvérét pedig Kenny Roberts után nevezték el.
Alex 2018 óta indul a HRP (Holzhauer Racing Promotion) tagjaként a német IDM bajnokságban. Az 1984. június 3-án született kormányzsonglőr 2006-ban megnyerte a World Superstock bajnokságot, míg 2019-ben ötödikként zárt az IDM tabelláján.
A svájci, egészen pontosan rohrbachi Dominique 1990. szeptember 30-án látott napvilágot és három évesen szállt nyeregbe. Először a nemzeti motokrossz-szcénában vonta magára a figyelmet, majd 2003-ban utcai versenyzése váltott, ahonnan 2007-ben a Grand Prix világába igazolt át. Kétszer volt dobogós a Suzukai 8 óráson, számtalanszor végzett az első háromban a Grand Prix-n és nyert is a GP-ben. Jelenleg hivatalos Honda WSBK-tesztpilóta és a Honda Switzerland nagykövete.